miercuri, 27 februarie 2013

Pentru trandafirul din scaunul împărătesc

Autor:
Lucian Blaga


                                Roz trandafir, frumseţea ta
                                nu m-a cruţat. Din drum m-abat
                                şi mă răsfir, când zmeu - când stea -
                                prin ziua şi prin soarta ta.
                                Roz trandafir, care te-nalţi
                                suprafiresc la albe curţi
                                din scaunul împărătesc,
                                pe lespede în faţa ta
                                şi gândul ar îngenunchea.

                                Sau poate că tu nici nu eşti?
                                Vezi - sufletul mi-e-n cumpănă.
                                O, dac-aş şti, aş căuta,
                                o, dac-aş şti că fiinţă n-ai,
                                aş căuta să-mi înfloreşti
                                aievea-ntruchipându-te,
                                să nu-mi adii ca din poveşti
                                sau din închipuiri de rai.

                                Zmeu tulbure şi amăgit -
                                eu mi-aş stârni grădinile,
                                trimite-mi-aş albinele -
                                din ceara răsăritului
                                cu foi, pleoape, ghimpi pe fir,
                                să te clădească trandafir
                                de la nămiezi la asfinţit.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu