miercuri, 22 august 2012

Strofe cu trandafiri


Autori


Femeile-s ca trandafirii: cresc,                                      
De-abia au înflorit și se-ofilesc.
Vai, de floare-abia au parte,
Și mândrele petale-s scuturate.


William Shakespeare, ”A 12-a noapte”)







În cea mai uscată şi mai albă
întindere
infinit dureroasă a deşertului,
mi-am pierdut liniştea sufletului -
şi am găsit acest trandafir
   (Rumi)
***

Eu sunt minunea lumii, spunea ieri trandafirul.
Cine-ar avea curajul să-mi facă vreo durere?
Cânta privighetoarea şi repeta zefirul;
O zi de fericire, un an de lacrimi cere...
(Omar Khayyam)

***
Sorbi cu sete, îndelung... nectarul
Dar după ce luă din flori - albina - plinul,
Îi prinse-n coadă - trandafirul - spinul,
Căci unde-i dulcele alăturea-i amarul.
(Cornel Stelian Popa)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu